söndag 11 april 2010

Söndag i Hornstull

Snön dröjer sig bara kvar i några skrevor på Tantobergets nordsida. K har fått ta ut sin springcykel. Ny hink och spade har införskaffats. Jag lyssnar på The Squares This is Airebeat, som i en rättvisare värld skulle klassas som en popklassiker, och Cornell Campbells I shall not remove som eventuellt är en reggaedito. Jag vet inte. Men svänger gör det.

Jag läser Håkan Lahgers Proggen, Lo Kaupi och faktiskt Camus novellsamling Muren. Jag drömmer om mer tid. Almtuna gick inte upp. Undrar om Uppsala kommun hade smällt upp en ishockeyhall om de gjort det? Inte hade de väl kunnat spela i Gränbyhallen? I Elitserien? Det var länge sedan det var såhär mycket ishockey här. Det lär dröja igen.

Jag lyssnar på The Beautiful Souths Choke också och Kirsty MacColls Soho Square på såg hög volym som behövs. Jag har fyllt på min Paypal-depå och ignorerat bankens investeringstips. Förra veckan läste jag ut Fredrik Virtanens Kraschad på ett dygn. Jag hade köpt den på Myrorna. Jag drömmer om mer än tid.

Cancellara vann Paris-Roubaix. Jag följde via textuppdatering i telefonen. B satt och skrev på eurosport.se och gjorde det mycket förtjänstfullt. Vi hade med oss nybakt kardemummakaka till parken och ibland i solen kändes det faktiskt att det ska bli sommar i år också. Fast då hade jag långkalsonger och vinterjacka förstås. Kerstin Thorvall och Malcom McLaren. De kan nog föra ett intressant samtal. Jag är löjligt trött.

Inga kommentarer: