fredag 9 april 2010

Just your friends (Låttips #90)

Minken. Igen. Jag köpte en singel på Mickes. Omslaget var lite slitet men jag tänkte på om jag någon gång skulle köpa en jukebox. Nog skulle jag ångra mig i så fall om jag inte lagt en tia på Soul Twist med Just your friends på baksidan. Jack Nitzsches produktion ligger både tung och 60-talslätt över den där b-sidan och det är fantastiskt bra. Det finns en version på YouTube från Rockpalats 1981 också och en från Savoy samma år. Oj vad jag skulle vilja ha hela de där TV-inspelningrna på en DVD. Förhoppningsvis kommer det tids nog. Njut av Just your friends så länge och om ni har Spotify finns det lite mer där i form av The Mink Deville Collection. Minkens tidiga plattor hittar ni nog för 10 eller 20 kronor styck i skivbörsarnas reabackar. Köp dem.


Inga kommentarer: