fredag 30 april 2010

This is Airebeat (Låttips #93)

Jag minns inte när jag köpte den men förmodligen ingick den i en av de båda banankartonger med sjutumssinglar som jag knep för 200 kronor på en loppis bakom Ungdomens Hus/Hornet i Uppsala i början av 90-talet. Jag gruvar mig ibland för att jag 10 år senare gav bort en av dem till Sirius Loppmarknad vid en flytt. Undrar vad som eventuellt fanns där i guldkorn jag inte just då förstod? Minns att jag i sista stund räddade Althea & Donnas Uptown Top Ranking den gången. Men nu skulle det ju handla om This is Airebeat med The Squares. Jag har spelat den otroligt mycket senaste månaden och ångrat de gånger jag ratat CD-samlingen Starry Eyes DIY UK Pop Vol II där den finns med eftersom det innebär att jag inte har den digitalt. Det problemet är nu avhjälpt tack vare bloggen Retro Music Snob. Ta det som ett tips för det här är verkligen en kanonbra poplåt. Tyvärr finns den varken på Spotify eller YouTube så om ni inte lyckas hitta cd-samlingen eller landa singeln runt hundringen på eBay så är tveksamt vägen att gå. Jag tycker vi kallar det nöjesjournalistik.

2 kommentarer:

Filip sa...

Grym låt! Båda DIY-plattorna är fyllda med fantastisk musik.

Martin sa...

Ja visst är det! Blir till att köpa Starry Eyes-samlingen nästa gång jag ser den. Antar att du även har de två DIY-samlingarna med amerikanska Power Pop, annars är de ett gjutet köp.