måndag 6 september 2010

Måndag förmiddag i Hornstull

Ni undrar måhända vad vi gör när vi inte förfasar oss över egoismen och läget i nationen? Vi sitter i soffan. Jag och P, L jobbar och K förskolar. Jag dricker te ur Billy Bragg-muggen och ser snooker på Eurosport 2 medan P leker med grodspelet samt lär sig att flytta på en möbel för att nå en sak som ligger ovanpå. Det lilla soffbordet med fjärrkontrollen på har inte en lugn stund. Mobilen dog i lördags och det är lite märkligt. Inga snabbsessioner med tetrisvarianten, ingen klocka i fickan, inga sms som kommer in och ett visst lugn uppblandat med en oro som sitter i kroppen. Jag har läst ut Blodläge och börjat med Yarden. Lyssnar vi gör vi det på den senaste tidens tiokronorsfynd. Carole Kings Fantasy, Astrud Gilbertos I haven't got anything better to do samt Martin Stephenson and the Daintees Gladsome, Humour & Blue. Vi lagade höstens första fisksoppa i går kväll och P åt med en aptit som visar att burkmatens tid snart är all. I kväll kan Sirius ta över serieledningen i Norrettan. Allt som behövs är en seger mott HTFF på Söderstadion. Det kan å andra sidan gå åt andra hållet också och då ökar klyftan till topplagen. Någonstans kanske det rymmer sig en liknelse där. Frukterna mognar för övrigt i massor runt om i Draken och Tanto.



2 kommentarer:

Filip sa...

Är Hochen, Tourang och Gallo kvar hos er? Tyckte jag läste att Hoch är på gå gånt till Väsby, men jag minns kanske fel. Där kan man snacka om bortslösad talang.

Martin sa...

Gallo och Mani är kvar men Hochen har försvunnit. Vet inte vart dock. Talangiaktagelsen delas.