onsdag 29 september 2010

Onsdag i Hornstull

En på snart fyra år som sover 12 timmar på raken trots att mamman sover borta och man är kung. En på snart fyra som ligger på madrassen på golvet och skriker och gråter en halvtimme över en prinsesstidning som inte köptes och man är allt annat. En på snart fyra som knäcker ägg, blandar vetemjöl, skorpmjöl, salt och peppar och panerar fisk innan hon sköter elvispen i potatismoset och matar den som snart är ett och man är kung igen. Den här berg-och-dalbanan som det är att vara förälder.

Plommonen möglar på grenarna och ruttnar på marken här i Hornstull medan ungarna i parken äter bananer som om det inte fanns någon morgondag. Vi är inte utan skuld.



Jag gick en sväng i går. Från banken där räntan pressats till Vasastan och skivbörsarna, vidare till Fridhemsplan och solen värmde och vindarna kylde och Stockholm var just så där vackert som de säger. Säkert!, Motown Around The World (en booklet som ser ut som ett pass!), Persons Pack och Philis i påsen.

Kallentofts senaste är utläst och jag hoppas att han tar god tid på sig vid skrivandet av nästa för vi är verkligen på väg att tappa bort varandra och jag tycket ju att det fanns något där. Tidigare.



Vi grillade korv i parken i går. Jag bjöd en av Sveriges främsta trumpetare på ketschup. Eller snarare sonen. I dag på biblioteket läste jag om honom, trumpetaren inte sonen, i senaste Sonic. Annars är det allt mer slående att jag inte längre är målgruppen. Orkar jag läsa en recension till hälften är det bra.

Sirius kanske spelade bort chansen till direktplatsen hemma på Studan i söndags men jag hoppas stå på Skytteholm på söndag och be om mirakel.

Inga kommentarer: