torsdag 29 september 2011

Rapport från en lunchrast

Jag gick själv till Åhléns. Brittsommaren hängde i luften. Jag åt för tunn ärtsoppa och för degiga pannkakor. De var bättre förra veckan. Jag läste ur Gabriel García Márquez Sju berättelser. Promenerade bort till Myrorna. Köpte Housemartins Now that's what I call quite good på vinyl och Underdog av Torbjörn Flygt. Betalade 40 kronor. Fotograferade två popskyltar på vägen tillbaka. En man undrade varför jag fotograferade hans bil. Skrattade åt svaret. Tillbaka på skrivbordsstolen slog det mig att Underdog kanske redan står hemma i bokhyllan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det gör den Martin, jag kommer i håg att du läste den. I 2009? 2008? Kram Marianne

Martin sa...

Det måste ha varit kollega P. Första gången jag läser den men den är bra. Mycket. Dock inte hittad i bokhyllan. Utlånad eller drömd?