söndag 25 september 2011

Söndag i Hornstull

Solen sken så barmhärtigt över Hornstull denna sista söndag i september. Jag hängde med tjejerna i parken på eftermiddagen. Då hade vi redan haft grannarna under uppe på förmiddagsfika och städat lägenheten. Några på fjärde våningen ska lämna landet. Vi var där på loppis och fyndade försiktigt. Ni hittar två spår därifrån på Tiokronorsfynd september 2011.

Sirius vann så hoppet lever ännu om än med flämtade låga. Vi såg för första gången Tack för musiken i går. En granne var med i orkestern och Winnerbäck var bra. Programmet också. Kanske borde vi ha sett de tidigare avsnitten också. Fast gissningsvis kommer säsong tre av Dexter att gå före nu när vi äntligen lånat den.

För er som inte varit i Högalidsparken på sistone kan det vara på sin plats med en varning. Halva lekparken är uppgrävd. Ett av träden på gården har färgat alla sina blad röda.

Det känns som att jag glömt något. Som att det var något mer jag skulle skriva. Jag får väl återkomma om jag kommer på vad det var.

Inga kommentarer: