söndag 26 februari 2012

Söndag i Hornstull

Jag gick en sväng. Föga förvånade till Mickes Skivor. Köpte två LP med Laura Lee och en med Jane Wiedlin. 130 spänn. Jag kallar det prisvärt. Innan stod vi parken. Njöt av den första vårsolen. Emellan på bibblan. Jag bläddrade i senaste Sonic. En lång rad människor hade röstat fram Thåströms 50 bästa låtar utan att få med Höghus, låghus, dårhus på listan. Jag kan inte för mitt liv förstå det. Verkligen inte.

P provar just nu en badmössa. Simglasögonen hänger runt halsen. Hon skrattar nöjt. Hennes storasyster är redan i plurret. Gör vattenexperiment med en plastpåse. Jag hör dem och lutar jag mig framåt ser jag dem och det går en värme genom kroppen som inte har med tekoppen framför mig att göra. Det kan vara det här som är meningen med livet.

Sirius förlorade den sista ordinarie måstematchen. Nu stundar kval. Två måstematcher till. Mot Örebro. Nervositeten.

Jayhawks på onsdag. Jag måste se till att hämta ut biljetterna.

Inga kommentarer: