måndag 14 maj 2012

Rapport från en lunchrast

Jag gick till den bortre indiern. Med kollega C. Vinden bet på ett helt annat sätt än i går. Ni har missat en del men vi släpper det och går vidare. Ja till och med KD-utspelet om föräldraförsäkringen, Sirius segrar och de här dagarna när det bara var jag K och P. Vi går vidare till Myrorna istället. Jag köpte en bok från förr där. En jag gillade som barn. Pingvinen Pondus. Dock inte exemplaret nedan. Min bok är på svenska. Berättad av Gösta Knutsson. Lite magstarkt ord för översatt kanske, berättad, men hej det är Gösta Knutsson. Då får man ta ut svängarna lite. K eller P eller bägge får den. Det var väl mest bara det även om ni kanske också vill veta att K doppade fötterna i Årstaviken i går eftermiddag och att världens mest efterlängtade mamma, i form av L, kom hem.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Gösta Knutsson har översatt många barnböcker faktiskt, en del som man blir litet överraskad av. Till exempel många av Folket i Bilds Gyllene bok-serie.