torsdag 3 maj 2007

Uppsamlingsheat IV

Uppkoppling är A och O. Några dagar utan är mittemellan. Inte dåligt på något sätt men lite menligt inverkande på den här sidan. Plötsligt lever jag upp till ordet emellanåt i sidhuvudet.

Med tanke på hur mycket jag gillar Pär Rådström har jag haft förvånansvärt svårt med trilogin om Greg Bengtsson. Nu har jag börjat på Tiden väntar inte för tredje gången och det har äntligen lossnat. Tidigare har jag fastnat på den första genomgången från fantasilandet Baravia. Jag är verkligen kass på fantasy. Samtidigt läser jag Jed Rubenfelds The Interpretation of Murder. Jed är juridikprofessor vid Yale, har läst på Princeton, studerat Freud och klämt in lite dramastudier med inriktning på Shakespeare vid Juliard berättar förordet. Gift och har två döttrar är han också. Irriterande perfekt alltså men boken är såhär långt ett bra försök att casha in på de framgångar Caleb Carr hade med The Alienist. New York, förra sekelskiftet, polisarbete som försöker bli modernt, psykologi, skyskrapor som skjuter i höjden, populärvetenskap. Ni förstår. Som gjort för en solstol, hängmatta eller tunnelbanevagn.



Det händer en del i snookern… ni såg väl Murphys vändning i sista stund i går eftermiddag? Själv har jag bara sporadisk koll och vet inte hur det ser ut mellan O’Sullivan och Higgins men O’Sullivan såg skakad ut senast jag tittade. Värmde sig nervöst på tekoppen. Fast kanske har han redan spelat upp sig som han gjorde mot dansbandsfrillan Robertsson.

Och så finns det vissa som är sura över att bo i Fjuckby…



K:s ansikte när hon för första gången kände på gräs och hennes fingertoppar på min tumled i morse.

Itunes. Jag har aldrig köpt någon låt där men det är bra för att spela upp blandningar. Lite random som tar en från Who till Lloyd Cole till Upsetters.

Skönt att Mjällby satsade på cupen så Sirius kunde vinna i Superettan. Smakstart är ett ord som känns finare än vanligt.

Inga kommentarer: