lördag 9 juni 2007

Namnändring?

Det slog väl kanske inte ned som en bomb men lite ruckade det ändå en liten del av världen. Antingen har Herr Keita bytt namn eller så har han skaffat en kompanjon vid namn Jatta Yankuba som behärskar precis samma saker som han själv gör. Texten på de gula korten är hur som helst en mindre klassiker. Den internationelle spåmannen skriver bland annat följande om sig själv: "Jag är känd runt om i världen. Jag kan lösa alla Era problem tex kärlek, hälsa, familjeproblem, affär, juridiska frågor, finansiella transaktioner, viktminskning".


Klicka på bilden för att förstora den.

9 kommentarer:

Micke sa...

Ja, jag undrade just var han tagit vägen när jag satt med det gamla kortet i handen!

Martin sa...

Återkommer snart i frågan Mivan. Mycket har hänt. Håll ögonen öppna.

Micke sa...

Hej!
Det verkar som vi arbetar i samma bransch, mivan och Martin, alltså!

herr Ouagadougou sa...

Det finns även två efterföljare till nämnda herrar, nämligen i kronologisk ordning: Mr Hassim och Herr Omarou. Båda dessa kör med exakt samma text och layout på sina lappar och båda huserar i Husby. Anlitat samma reklamfirma, eller bara en slump styrd av andlig makt? Framtiden lär utvisa. Den spännande fortsättningen följer säkerligen.

Anonym sa...

Låt os ej heller glömma Herr Soriba, också Husby. Han påstår sig dock, till skillnad från Mr Hassim som behöver tolk, kunna tala svenska.

Martin sa...

Gillar verkligen att den här postningen fortfarande genererar informativa kommentarer. Fortsätt gärna. Hoppas också hitta den obloggade lapp jag en dag hittade i trapphuset. Eventuellt behöver jag någon av de där herrarna får att få reda på var jag lagt den...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofie Nohrstedt sa...

Hej!

Herr Soriba svarade inte i telefon, men jag har istället besökt herr Omarou, även han en marabout i Husby. Läs i dagens Stockholm City (gratistidningen i de röda lådorna) eller på www.city.se

Mvh
Sofie

Martin sa...

Tack för infon Sofie. Läste faktiskt just den dagen pappersversionen av City och fastnade naturligtvis för din text.