söndag 24 juni 2007

Uppsamlingsheat VII

Jag var nere på Scandinavian Raceway i Anderstorp förra helgen. Åtta timmar turochretur i bil som kändes i ryggslutet. Det var STCC i omväxlande sol och regn. Mest imponerade den nya depåläktarbygget. Kommer att komma väl till pass när det är dags för FIA WTCC sista helgen i juli. Samtidigt var det väldigt charmigt med det gamla gula presshuset. Men kanske inte riktigt VM-mässigt.




Några dagar innan var jag på pressvisning av Riksidrottsmuseet. Det kändes osannolikt att de skulle hinna klart till invigningen men sådär är det ju. Det finns en del roliga saker där och en del intressant information. Jag hade till exempel ingen koll på att det hölls alternativa kvinnospel innan OS öppnades för damdeltagande.




Jag har precis läst klart Katarina Wennstams Smuts. Det var en helt ok svensk spänningsroman men lite kändes det som att hon var alltför mån om att nå ut med det hon redan gett oss i böckerna En riktig våldtäktsman och Flickan och skulden i populär form. Just nu läser jag The Skin Gods. Den verkar inte ha någon djupare vilja än att underhålla, med filmnördsmördande, men det gör den såhär långt ganska bra.



Såg sist av alla Sophia Coppolas midsommarnattsdröm Marie Antoinette igår. Den imponerade väl inte lika mycket som Casey Stoner gör i MotoGP men den var bra och framför allt snygg.



Midsommar ska enligt mig helst firas i Torsång men vi hade väldigt trevligt på vår innergård i stan också.

Ni kanske redan sett att Com Hem slutar att distribuera Eurosport och Discovery lagom till min föräldraledighet i höst om inget händer. Första september, mitt i US Open och samma dag som Vueltan börjar, är det färdigtittat för oss som bor i fel fastighet. Vad som går att göra är förstås att protestera och hoppas att de ändrar sig. Själv ska jag även börja undersöka vad det behövs för kort till den boxerbox jag vann på en slogan för några år sedan. Just nu känns det ganska bra att jag inte kommit mig för att lägga ut den på Blocket.




De automatiska radbrytningarna på de här blogspotsidorna är verkligen sådär...



Nya Nick Lowe är som ni kanske har läst hos Herr Bergström eller på Spengo väldigt bra. Inte lika bra som The Convincer men väldigt bra. Jim Fords The Sounds of Our Time känns däremot lite överreklamerad. Den är inte alls dålig, tvärtom, men inte heller riktigt så bra som förhandssnacket gjort gällande. Hans enda LP Harlan County är inte lika svår att få tag på som det sägs heller. 200 spänn räcker nog på eBay för ett fint vinylexemplar. Men det är ju sådär med myter och den kanske växer. Jag köpte både den och At my ageCosmos Factory på Upplandsgatan.



Gungade för första gången med K i lekparken idag. Vissa känslor finns det verkligen inte ord för.

Inga kommentarer: