lördag 10 maj 2008

Lördag i Hornstull

Det är ganska säkert årets hittills varmaste dag ute i Tanto. Solbadarna och barnen njuter. Själv vågade jag mig till apoteket på halvdarriga ben. Med tjocktröja och jacka. Luvan på. Jag måste sett ute som den lokala bydåren men nu har jag en kur som förhoppningsvis ska få mig frisk. Pillren ska dessutom gå att lösa i vatten. Det är väldigt bra för mig som har svårt att svälja slika i vanliga fall och inte vill tänka på hur det skulle vara med den här halsen.



I väntan på tillfrisknandet sitter jag och lyssnar på gamla Melodikrysset på sr.se. Bäst så här långt är att det påminde mig om hur mycket jag gillar Chrissie Hyndes röst. Pretenders är nog fortfarande lite underskattade. De var ju ett fantastskt singelband. Melodikrysset spelade Don't get me wrong. Sen får man ju förstås alltid höra lite Sinatra också. Men jag hade nog aldrig trott att jag skulle lyssna på radio på nätet såhär. Det är väl febern.
Som det känns just nu finns det inte en chans att jag orkar kånka kartonger för loppisförsäljning i morgon men gå dit ändå. Mina gamla Slas-dubbletter kan ni få köpa en annan gång.


Kompisen J ringde och ville bjuda på grillkväll i fina vädret. Det funkar förstås inte.

Girot börjar nu. Det är allt ganska coolt att Gustav Larsson är kapten i CSC.

Inga kommentarer: