söndag 18 maj 2008

Söndag i Hornstull igen

Vädret har varit blött och ruggigt men i källarförrådet var det både varmt och dammigt. Operation få ordning på böcker och skivor därnere tog ett ganska stort steg idag. Tänk att jag äger andra plattan med Pez Band! Annars har vi bakat kardemummakaka (jag glömde bakpulver men den blev ganska ok ändå), stekt pannkakor och nu puttrar en fisksoppa på spisen. Till det spelar vi som sig bör Them Again och Muswell Hillbillies. Däremot låter vi de den där halvflaskan med Bestheims Pinot Gris stå. Jajustja vi löste hela Melodikrysset igår. Det har jag nog aldrig gjort förut.

2 kommentarer:

Magnus S sa...

Wow, Pezband! Hade du glömt bort det? Dom är väl kanon?

Martin sa...

Jag hade helt glömt bort den. Kanske på grund av att det var deras andra och enligt kännarna (läs Olofsson) sämsta platta men jag ska definitivt ge den en chans till.