tisdag 25 november 2008

It's Cold Outside

Jag har varit i skogen på konferens. Skebo Herrgård. Snön hade fallit och föll fortfarande. Det var vackert och vi åt gott, drack gott, sov gott och konfererade bra. Till det underligare hörde att L också var där på konferens. Samma ställe, samma två dagar. Till det underliga hörde också att en moster satt och åt vildsvinslunch i matsalen idag. Världen är liten och allra minst är den uppenbarligen i Skebo. Idag har jag spelat myrslokfotboll. Det innebar bärande av simglasögon som till stor del var mörklagda så att man bara hade en vis sidsyn. Det var bra att vi hade hjälmar. Jag gjorde visst tre mål utan att se dem. Självklart är utsikterna till ett proffskontrakt små i den där sporten.

4 kommentarer:

Sverker sa...

Myrsloksfotboll? Det skulle definitivt kunna bli en bra tv-sport om man fick in tillräckligt små kameror i simglasögonen hos spelarna, så man verkligen förstod hur lite de verkligen såg. Jag skulle titta. Lätt!

Martin sa...

Du kan vara något på spåret där. Och sen klipp till en översiktskamera så man kan se alla som springer runt som fulla hönor och missar bollen.

Unknown sa...

Som medlem av det andra laget så var jag inte fullt lika jublande över målen. Men jag bugar av respekt. Jag kan inte minnas att jag fick en enda vettig träff på den där bollen.

Martin sa...

Kan det ha varit så att mina normala snedträffar blev fullträffar här medan dina normalt säkra bredsidor gick åt andra hållet?