onsdag 12 november 2008

Vote Roberto!

Presidentvalet i USA är ju avklarat så nu kan vi i lugn och ro ägna oss åt sådant som årets sportkommentator. Svenska Fans är nere på fem kandidater vardera i sex kategorier. Hur roligt skulle det inte vara om Sveriges bästa kommentatorspar knep Guldsköldar som bästa Sportkommentator respektive bästa Expertkommentator? Hur roligt som helst förstås. Mina röster i TV-kategorierna kommer garanterat att gå till cykelfantomerna Roberto Vacchi och Anders Adamson. I de andra kategorierna måste jag tänka till lite mer.

Kategorierna ni kan rösta i är:

1. Sveriges bästa Sportkommentator (TV/radio)
2. Sveriges bästa Expertkommentator (TV/radio)
3. Sveriges bästa Programledare/studioankare
4. Sveriges bästa Krönikör
5. Sveriges bästa Sportbloggare
6. Sveriges bästa Sportjournalist alla kategorier

Dagens Media har redan publicerat hela listan på nominerade.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

..det blir väl nån som kommenterar "ishåkky å fotboll" i vanlig ordning. Men jag gjorde min plikt, jag röstade.

Martin sa...

Ibland är det kul att göra sin plikt. Bara att Roberto och Anders för en gångs skull är med som alternativ känns kanon tycker jag.