torsdag 6 november 2008

Mina drömmars natt IV

Jag hörde på radio och försökte hitta en TV. UK Championship i snooker och det fanns en tvåmannaklass. Kvartsfinal och något märkligt ledde Steve Davis och hans partner Paul Weller med åtta frames mot sju. Samtidigt var Billy Bragg klar för semifinal i Dart-VM. Jag visste att det var något lurt här. Hur hade Weller kunnat bli så bra på snooker utan att jag visste om det? Jag hade dock inte tid att ta reda på det. Jag behövde en fixa en videofil från matchen för att skicka till nöjesredaktioner. Frågan var bara vem som skulle omvandla den gamla digibetan som jag hade? Hur jag nu hade fått den när matchen fortfarande pågick? Davies och Weller förlorade till slut med nio frames mot åtta och jag vaknade till ett Hornstull där den tjocka dimman höll på att ge vika för solen över de frostbestrukna draktaken.

Jag gissar att jag lyssnat lite för mycket på historierna kollega B hittat i boken Black Farce and Cue Ball Wizards: The Inside Story of the Snooker World den senaste tiden. Wellers BBC-platta kommer för övrigt både som dubbel-cd, trippel-lp, fyracd-box och DVD.

Vill ni se en stöt som ingen kunnat drömma ihop? Ok, ni har Alan McManus nedan.



Om ni har glädjen att befinna er i köpenhamsregionen i helgen så kan ni se professor Higgins uppvisningsspela. Jag avundas er i så fall. Själv får jag nöja mig med att kolla Bahrain ChampionshipEurosport och datorn även om det kanske skulle vara bättre för min nattsömn att avstå både snookern och Weller-boxen ett tag.

Inga kommentarer: