tisdag 18 november 2008

With Cantaloupe Sorry (Låttips #45)

The old folks call it Paisley Underground, but I just call it perfect pop (ja det där var en passning till Stevie). Det är några år sedan det låg ett par tidiga vinylplattor med The Three O'Clock i en trave på Mickes Skivor. Jag tänkte att han skulle få prismärka dem i lugn och ro och såg dem förstås aldrig mer. I veckan som var dök de dock upp igen på en enkel-cd utgiven av Frontier Records och den här gången var jag snabbare. Med tanke på hur inne jag ett tag för gissningsvis 15-20 år sedan var på Rain Parade (Sad Eyes Kill!), Dream Syndicate och så vidare är det ganska märkligt att jag aldrig hade hört The Three o'Clock innan. De låter oftast lite vekt på skiva men jag gillar ju det. Numer finns de förstås på YouTube också. Ni får With Cantaloupe Girlfriend och Sorry från vad jag tror är första mini-LP:n (efter att de tvingats byta namn från The Salvation Army) Barogue Hoedown, TV-kanalen/programmet MV3 och 1983.

Inga kommentarer: