måndag 20 oktober 2008

Where did you go (Skivkonsten #32)

Bilden blev lite mörk men så var det ju inte heller någon ljus nyhet precis. Den att Levi Stubbs, en av sångarna i Four Tops, gått bort. Skivan i mitten är en av de allra första soulplattorna jag beställde från postorderfirman LP-fyndet någon gång på 80-talet. Förmodligen hämtade jag ut paketet på det som då fortfarande var postkontoret intill ICA Madsen i Vilan utanför Uppsala. Eller förmodligen, jag gjorde det förstås. Cyklade kanske dit från Källarbäcksvägen eller tog 22:an eller 24:ans buss. De med ändhållplatser i Nåntuna respektive Bergsbrunna. Den där liveplattan är fortfarande en av de allra bästa skivorna jag äger. Levi är fortfarande en av de allra bästa sångare jag har hört, Four Tops en av de allra bästa grupperna. Klart de ska hänga på väggen nu när precis varenda ton som sjungs bär sorgkant.


Låten Where did you go hittar ni på plattan längst till höger

Inga kommentarer: