lördag 8 augusti 2009

Minken har tystnat

Minken är borta. Jag läste det hos Sånger från nedre botten. Willy DeVille. Eleganten. Borta. Jag hade tänkt köra en skivkonst men hade till min förvåning bara Mink DeVilles självbetitlade debut och Le Chat Bleu på vinyl. Det hade blivit lite stympat. Jag såg honom aldrig, han var inte en av mina största hjältar men oj vad jag och L dansat till Come a little bit closer från en av hans senaste, sista, skivor. Och vad jag älskar det där coola, avspända svänget i Mixed up, shook up girl eller på coverplattan Victory Mixture. Om ni inte tar er längre så ta er åtminstone till samlingsplattan Cadillac Walk - The Mink DeVille Collection. Det är ni värda. Det är Minken värd. Själv ska jag spela singelbaksidan My forever came today och se om jag kan hålla tårarna tillbaka.

2 kommentarer:

Erik sa...

Le Chat Blue och Victory mixture är två otroligt bra plattor.

Martin sa...

Det är de verkligen.