tisdag 19 oktober 2010

Between Vic & Jean-Luc (Skivkonsten #41)

Jag läste över hos Gradvall att Vic Godard släppt en ny platta - We Come As Aliens - och att den kan beställas via hans hotmail. Jag kände genast habegäret väckas. Vic och ett knepigt distributionssätt, mer än så behövs ju inte. Sen tittade jag i hyllan och funderade snabbt på hur ofta, eller snarare sällan, jag spelar Vic Godard och eller Subway Sect. Jag noterade sammanlagt nio fullängdare och tre singlar på cd och vinyl. Det är naturligtvis långt ifrån allt men också möjligen mer än vad normalhushållet, även det som eventuellt är hornstullish, har införskaffat i enlighet med Socialstyrelsens rekommendationer. Jag beslöt mig för att vinyler måste upp på väggen och lyssnas igenom innan ett inköp kunde komma ifråga.



De är uppe nu, de är genomlyssnade nu, de är fortfarande bra, ett inköp kan komma ifråga. Sannerligen kan det komma ifråga. Den är redan restlistad på Amazon så jag får väl verkligen försöka via den där mailadressen. Om inte någon vet ett något traditionellare sätt? Rubriken på postningen? Det är Momus från låter 'Nicky'. Jag har den på en japansk samlings-cd som ebventuellt heter My Favourite Flavour/Amen - Last Sunshine Deserts Of Él Records där han blandar suveräna textrader som Supose they Barry Manilow me och Between Vic and Jean-Luc Godard med lån från David Bowie. Bland andra artister på den där samlingen hittar vi till exempel Louis Philippe, Monochrome Set, Bad Dream Fancy Dress, The King Of Luxembourg och förstås Vic Godard själv med låten Nice On The Ice. Spotify är sorgligt nog snudd på renons på Vic Godard men jag kan bjuda den som vill komma hit och lyssna på en ok kopp te till.

Inga kommentarer: