måndag 12 mars 2007

Min grundade mening

Visst det känns både lite smågnälligt och klyschigt men jag är inte helt förtjust i vad P1 har gjort med mina helgmorgnar. Det var ju egentligen illa nog när de gjorde om för några år sedan så det inte gick att höra först Vår grundade mening och sedan Godmorgon världen i ett svep men nu är det faktiskt lite väl illa. Visst Godmorgon världen är fortfarande två bra timmmar på söndagarna men vad har de gjort med lördagarna? Inte nog med att Konflikt nu kortats till en futtig timme, före går det något som heter Jonas val också. Jag är säker på att programledare Leksell är en trevlig kille och att det finns en hel del lyssnare för hans program men finns de verkligen i P1 klockan 09.00 på lördagar? Själv klarar jag ungefär 10 minuter av det programmet vid den tidpunkten vilket leder till att jag väldigt lätt missar att lyssna på Konflikt när det väl börjar. Det skulle jag ju kunna ta igen genom att lyssna på webben men jag lyssnar sällan på radio så, möjligen om det bara är musik. Vi får väl hoppas att P1 ledningen räknat rätt så att totallyssnandet på kanalen stiger även om de tappar hemma hos oss.

För att avsluta lite radiogladare så har en skånsk Magnus tipsat om musikkanalen Southern Soul Radio på nätet. Den är rätt trevlig att lyssna på medan man jobbar även om en del låtar lutar sig lite väl mycket mot the blues för min smak.


Är det inte Marconi som står staty?

2 kommentarer:

Conan sa...

En postning med anmärkningar på P1:s tablåläggning? Shit, jag trodde jag var gammal! :-)

Martin sa...

Oroa dig inte, du är nog snart där Conie.