onsdag 28 mars 2007

Rites of Spring (skivkonsten # 11)

Jag vill verkligen inte ta åt mig hela äran men visst hoppades jag häromveckan när det var vaktombyte i LP-ramarna att det grönskande temat skulle locka fram vårsolen. Den värmde skönt idag på lunchen och när jag gick hemåt från jobbet vid halvsju gjorde den, tillsammans med den där sommartiden jag aldrig riktigt får grepp på, att stegen kändes ganska lätta. Från vänster till höger har vi William Truckaways Breakaway, Sergio Mendes & Brazil 66 samt Pughs (Ja dä ä dä). Kanske gör det bloggen till den William Truckaway frekventaste i världen. Men egentligen hade jag inte velat ha honom där. Jag ville att artisterna på alla tre omslagen skulle vara inne i bladverken. Kom dock inte på något tredje alternativ så William sitter där i sin korgstol. Kanske kan någon läsare tipsa om en lämplig ersättare?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Legalize It med Peter Tosh, fast den kanske inte är så rumsren... :)

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00000JH21.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

Martin sa...

Bra förslag Jeppe! Tyvärr har jag den inte (varken på vinyl eller cd). Kanske att den inte skulle vara så uppbygglig för K heller. Fler förslag?