lördag 14 juli 2007

The band marched on

Jag har varit inne i city två dagar i rad. City är inte riktigt min grej. Svindyr öl i små glas är bara en nackdel. Trängseln och jäkten några andra. Visst det kan hända lustiga saker där som att en militärorkester kommer marcherande men annars är det skönast att hålla sig undan.



En fördel med att vara på stan är dock att det kan finnas tid att slinka in på Hedengrens eller Alfa Antikvariat. Den här gången hanns det förstnämnda med. Jag gillar verkligen att gå på Hedengrens och vända på böcker. Det känns som värdigt handlande och då kan det ibland få kosta lite mer. På ett bord låg The Singer av Cathi Unsworth. Jag gillade hennes The not knowing och med rekommendationer från både Jake Arnott och David Peace (ok han har gett ut böcker på samma samma förlag men med tanke på hur mycket bra Serpant's Tail släppt så förstärker det nog mer än drar ifrån i fråga om trovärdighet) så var det förstås bara att slå till.



Jag har fortfarande några sidor kvar i Johnny Come Home och tänkte se Brottet och Straffet på TV i kväll men i morgon är det en helt tom söndag som ska fyllas med The Singer. David Peace rekommendation på baksidan lyder "What can I say? Cathy Unsworth has written the Great Punk Novel, so I can cross that from my list of ambitions!". Det känns lovande.

Inga kommentarer: