torsdag 5 juli 2007

Reggae till en annan K (samlingsskivorna #4)

Mojo kör förstås reggaetema på sin senaste samlingsskiva. Det är ju trots allt sommar... Vi satte ihop en reggaesamling till några kompisars dotter härom året eftersom små barn verkar ha väldigt lätt för att uppskatta baktakt. Den där samlingen blev riktigt bra och jag ångrar lite att jag inte brände ett eget exemplar innan cd-brännaren i datorn gick sönder. Det känns som att den skulle passat i en eventuell bilstero den här sommaren. Men vi får väl nöja oss med Mojos samling istället. Den är också bra. Här nedan vår låtlista och numer finns den på Spotify också med ett par låtundantag Reggae till en annan K.

1. Althea & Donna - Uptown Top Ranking 03:49
2. Max Romeo & The Upsetters - One Step Forward 05:11
3. Burning Spear - Marcus Garvey 03:27
4. Prince Buster - Train to Girlstown 04:17
5. Gregory Isaacs - Extra Classic 03:13
6. Junior Murvin - Police And Thieves 03:40
7. Gaylettes - Son Of A Preacher Man 02:35
8. Big Youth - Dread High Ranking 03:04
9. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote 04:04
10. Culture - Two Sevens Clash 03:30
11. Bob Marley - Concrete Jungle 04:10
12. Damian Jr Gong Marley - Welcome to jamrock 03:35
13. Max Romeo & The Upsetters - Uptown Babies Don't Cry 04:59
14. Althea & Donna - The West 03:50
15. Max Romeo & The Upsetters - War In A Babylon 04:50
16. Niney The Observer - Blood And Fire 03:06
17. Bob Marley - Burnin' And Lootin' 04:13
18. The Congos - Can't Come In 05:51
19. Judy Mowatt - Rescue Me 03:07
20. Tenor Saw - Ring The Alarm 03:12


That Summer Feeling

4 kommentarer:

Kritan sa...

Alltså, jag har förgäves letat Istanbuls basarer in och ur för att få tag i Mojonumret. Där finns nämligen en artikel om Squeeze som jag vill läsa. Slarva inte bort! Jag är hemma i augusti. OK?

Martin sa...

Squeezeartikeln var helt klart värd att läsa. Mitt nummer står på sin plats och du har väl redan lånekort så det där ordnar sig i augusti. Ta det lugnt som en katt.

spengochrille sa...

Hej Martin

Lee Perrys "Soul fire" bör vara med tycker jag. Annars verkar det vara en kanon samling.

Martin sa...

Perry hade suttit fint. Har du fått brevet från mig?