fredag 20 juli 2007

This Old Pretty Green Man

Inte vet jag om det är ålder eller bara mediatrötthet men jag hade helt missat att Paul Weller och Graham Coxon har en singel ihop. Eller åtminstone på gång. Det är nog mest vanlig trötthet när jag tänker efter. Herr Bergström bjöd på middag och nämnde att This Old Man lät ganska bra. Jag reagerade knappt. I vanliga fall hade jag såklart bett om en uppspelning på stört.

Men eftersom vi lever i en skön ny värld finns det en livetagning från Friday Night with Jonathan Ross några knapptryckningar bort på YouTube.



Mani och Zak Starkey är med och spelar också. Låten låter helt ok men om jag inte var nuts skulle jag nog inte ha kastat mig ut på nätet för att försöka tinga ett exemplar av den limiterade vinylsingeln som kommer 30 juli. Vi får väl se om jag lyckas. Pretty Green då? Jo den har Mark Ronson gjort en cover på. Det hade jag förstås också missat. Men gissa vad? Den finns på YouTube den med.



Liksom en tagning med Wellers gamla grupp The Jam.

Inga kommentarer: