söndag 15 juli 2007

Söndag i Hornstull II

Familjen har varit borta i en knapp vecka. I natt drömde jag att K var hemma i hallen. Hon tog de första steg jag sett. Det var naturligtvis för tidigt. Hon saknade balans och var på väg at falla åt vänster mot hyllan. Precis innan hon slog i huvudet fångade jag henne. Hjärtat bultade så jag kanske vaknade, kanske bara fortsatte in i en annan dröm.



I morse åt jag ett frukostpaket på Cinnamon. Vinden var kall och vid bordet intill satt ett par med ett mycket litet barn utan strumpor. Jag tänker allt fler förnumstiga tankar men sa inget. Ville inte vara lika påflugen som småfåglarna som suktade efter min smörgås. Micke från Mickes skivor slog sig ned vid mitt bord. Någon timme senare köpte jag Gainsbourgs Love on the beat av honom för en tia. Det är nog egentligen inte alls min grej men jag gillar den ändå.



Vinden har ett alldeleles speciellt sätt att vaja trädkronorna i Högalidsparken idag. De rör sig som vågor före storm eller som riktigt het luft i ett öppet landskap.

Inga kommentarer: