onsdag 16 januari 2008

Uppsamlingsheat XV

I den del av världen som hänger med har det tydligen varit allom bekant länge att en ny platta är på gång med Aimee Mann. Smilers ska den heta och jag ser fram emot den trots att där inte ska finnas en gitarr men desto fler moogar.

Flyttstäden i nya lägenheten var sådär men på fredag ska en firma som kan ta hand om saken och sen kan vi äntligen ta vårt nya hem i besittning även om det nog dröjer några veckor innan det stora flyttlasset rullar.

Soulmusic.com har rea på motownboxarna så nu ska jag komma ikapp med 1968 och 1969.

Bara en tanke som slog mig. Undrar hur det skulle gå i en folkomröstning om ifall folk ska få rösta på Kristdemokraterna?

Annika Norlin fortsätter att gå från klarhet till klarhet. Det är ju egentligen självklart att göra Wannadies My Hometown på svenska som Min hemstad det är bara det att ingen annan verkar ha sett det självklara. Jag hittade den via The Last Jonas som jag hittade via BASS.



Australian Open i tennis och Afrikanska Mästerskapen i fotboll. Oj vad jag hoppas att Eurosport ingår i vårt nya kanalutbud. Inget ont om TV4 Sport och innebandy, det är kanon att det finns för folk som gillar sånt, men det är inte riktigt samma sak i min värld.

K lekte med en gammal isskrapa som det stod IK Sirius Bandy på idag. SAIK lekte med IKS. Det känns onekligen som att det ska till ett under för att vi inte ska åka ur nu när Fosshaug tog två poäng genom att göra första målet efter 5 sekunder.

Just ja. Maillistan Hi-Five i bloggversion hittar ni här och bland länkarna ute till höger.