tisdag 1 januari 2008

God fortsättning

Hoppas ni hade ett bra nyår. Mitt var lågnyckel. Fem vuxna med plockmat runt ett bord. Tre barn som somnade efter hand. En vuxen med feber som gjorde samma sak. Vin och samtal. Inte ett danssteg. Vi börjar verkligen bli vuxna. Eller åtminstone äldre. Det slog mig även när jag såg på Alla mår bra härom kvällen. Huvudpersonerna är bara några år äldre än jag. Kanske fyra. Ändå är några av dem redan med på sina barns studenter. Jag kommer att vara så mycket äldre. Men det behöver ju inte bara vara negativt. Idag har jag gått genom nästan folktomma gator i det snöblandade regnet på jakt efter ett borrstål. Det gav ett resultat som med lite tur kan fungera. En bonus är att jag hittade Mavericks Live in Austin på Mickes för 30 kronor. Vi lyssnar på den nu. I morse lyssnade vi på Louis Primas The Greatest. Shit vad den är bra. Då blev det några försiktiga danssteg. Om jag nyper mig i armen är jag fortfarande inte Mats Olsson. Men jag måste ta i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Martin, som känd meckare måste du berätta vad borrstål är? Jag har inte en aning.

Martin sa...

Jaha nu ska amatörerna hånas och hängas ut till allmän beskådan. Vad jag menade, och det är mycket möjligt att jag formulerade mig en smula lekmannamässigt, är alltså själva den del som tränger in i ytan där hålet ska uppstå. Vardagligen möjligen kallat borr men borren är ju också själva apparaten som driver runt det där jag valde att kalla borrstål (vilket förövrigt också är en kategori på Tradera som verkar innehålla just sådana såg jag nu vid googling) för att undvika förvirring. Vi kan väl konstatera att min förmåga att använda facktermer ligger på ungefär samma nivå som mina kunskaper om användandet av maskinerna. Fast själva borresultatet var faktidkt väldigt lyckat den här gången.