lördag 1 mars 2008

Aprikosmarmeladefterlysning

Det var 80-tal. Ingen tänkte på GI-kost men ganska många på politik. Vi åt vitt rostat bröd med extrasaltat Bregott och aprikosmarmelad. Drack O'boy blandad på treprocentig mjölk till. Sen kom bojkotten av Sydafrika. Apartheiden skulle väck. Vår marmelad kom i kläm. Det kan vara en efterhandskonstruktion men jag tror att vi bunkrade när Wessels, som möjligen redan bytt namn till B&W, reade ut restlagret. De var ju ändå redan inköpta från Sydafrika och fraktade till Uppsala. Behövde inte helt stå i motsats till Free Nelson Mandela. Koo hette marmeladen. Numer finns den sedan ganska lång tid i Sverige igen. Men i våra kvarter här i Hornstull bara i apelsinvariant. Så jag efterlyser aprikosmarmeladen. Finns den där du handlar i Stockholm så lämna en kommentar. Vår burk som vi köpte i Visby i somras är på upphällningen. Vi har rostbröd med fibrer, vi har ekologiskt Bregott, vi har enochenhalvprocentig mjölk att blanda O'boy på men vi behöver verkligen en ny burk aprikosmarmelad från Koo.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Koo-fantast! Jag är importör av Koo-marmelad och kan själv inte tänka mig en frukost utan Apelsin-varianten. Aprikosmarmeladen är beställningsbar för samtliga ICA-butiker samt CityGross. Ring mig så hjälper jag dig på traven. 040-475780 el 070-5900299.Hälsningar Tore Smith, Tore Smith & Son AB.

Martin sa...

Tack Tore! Vi har hittat den nu (http://herralarik.blogspot.com/2008/09/ingen-koo-p-isen.html) men det är skönt att veta vart vi ska vända oss om den försvinner igen.

Elin sa...

Hej. Jag är nu på jakt efter precis samma marmelad, aprikosvarianten. Vet ni om den finns kvar vid Hornstull eller någonannanstans överhuvudtaget?

Martin sa...

Hej Elin!

Vet tyvärr inte men kolla Tores nummer ovan så kanske han kan guida dig rätt.

M.

Anonym sa...

Har förgäves letat efter aprikosmarmeladen i Helsingborg men ej hittat den. Var finns den?

Anonym sa...

Jag letar också ska man vara så fräck att ringa Tore