söndag 30 mars 2008

Söndag i Hornstull IV

Det var en sådan där skön dag. Solen kom fram och värmde. Våren låg på lut. Himlen var hög. Minnet av Doktor Glas med Krister Henriksson från igår gick fortfarande att leva på. Minnet av Husets soppa på Sibiriens Soppkök också. Vi måste gå dit oftare. Idag hade K farmor på besök och L gick på långpromenad. Jag hade eftermiddagen tom. Det blev en kaffe och Moto GP-loppet på Dellon. Pedrosa före Rossi, Stoner långt efter. Helt ok. Bläddrade lite på Mickes men köpte inget. Skruvade upp en hylla och slängde kartonger. Slöläste. Spagetti och köttfärssås på älg till middag. Snart filmtajm här hemma. Vi har en liten trave lånade att välja på. Kanske I walk the line eller The Squid and the Whale. Ni har väl kommit ihåg att ställa om till sommartid?

2 kommentarer:

Anonym sa...

MotoGP-hemsidan får mig att tänka på varför motorsporten har så katastrofspräcklig design på allt och på sina kläder i synnerhet. Om jag skulle sponsra en speedwayförare t ex vill jag ju att min logo syns. Inte en chans bland tusen färger och tagiga kilar åt alla håll. Vad säger Eurosport?

Martin sa...

Eurosport sänder nog mest bara och gläds åt att reklamavbrotten i rutan syns bra mycket bättre. Röriga idrottskläder känns ju annars igen från en och annan av Sirius säsonger.