lördag 22 mars 2008

Påskafton i Hornstull

Vi tog pulkan till Tanto. Den lilla snö som är skulle utnyttjas. K var ganska road. FMV var också på plats. Själv hade jag tappat bort de varma vantarna och favorithalsduken lagom till köldknäppen. Det kändes som det inte var första gången. Inne igen åt vi rostat bröd och drack te. Avrundade med de hembakta drömmarna. De blev klara igår lagom till att vi till slut såg The Aviator. Den var ganska bra och som vanligt när det är mellankrigs-, krigs- eller efterkrigstid började jag fundera över varför jag slaffsar omking i jeans och munkjacka (hoodie för er kids) när det finns så fina kostymer men det är nog bara att fortsätta förlika sig gissar jag. En finare middag var inplanerad till ikväll men vi får ta det restaurangbesöket en annan gång. Baciller och virus drar fram över barnfamiljsland just nu. Det blir en enklare variant. Säkert bra för min kliande hals. Började läsa om en Sjövall & Wahlöö i badet i veckan. Är inne på nummer två nu. Hur tänkte de egentligen när de skrev ut Kollberg, Rönn och Melander ur den där överpopulära filmfranschisen? Annars är det mest slående hur kul det är att läsa dem nu när jag hittar i Stockholm och hur tydligt det ibland är att det är två författare. Det märkte jag aldrig första gången. På Mickes sida kan ni läsa om Pepparn. Jag hade aldrig hört talas om honom men en gång var han visst en stjärna. Perspektiven igen. Är det någon i Hornstull som vill bli av med en 202 hög och 80 centimeter bred Billy-bokhylla i björk kan ni vifta till i kommentarfältet. Roddy Frame på stereon. Jag har förlagt omslaget någonstans. LP-ramarna är uppe. Tids nog blir det en skivkonstenpost igen. Kanske en vår också. Vi hoppas.

Inga kommentarer: