torsdag 27 augusti 2009

Hågkomst och åtrå

Ni kanske redan har sett att den finns men om inte så är sidan för filmen om Stephen Duffy & The Lilac Time upp nu. Det finns tre korta klipp där från Memory & Desire. Chansen att den går upp på biograf, eller ens filmfestival, i Sverige är väl tyvärr ganska liten så det bästa är väl att stålsätta sig och vänta på DVD-släppet som är planerat till 2010. Januari snarare än december hoppas jag.

En helt annan sak som jag just fick reda på. Ellie Greenwich är död. Hon är väl mest känd för att ha varit med och skrivit några av världens bästa poplåtar som Be My Baby och Da Doo Ron Ron men för mig är hon också soundtracket till soliga eftermiddagar på plankgolvet i ett av de bästa vardagsrum jag någonsin upplevt. Om ni inte redan har CD-samlingen I Can Hear Music - The Ellie Greenwich Collection tycker jag verkligen att ni ska försöka leta reda på den.

Inga kommentarer: