måndag 24 augusti 2009

Rapport från en lunchrast

Jag åt ute. I skuggan. Pannbiff. Det var ok men lite kallt. Hade lämnat jackan på kontoret. Köpte två novellsamlingar på Stadsmissionen. 30 spänn för kombon Einar Askestads Det liknar ingenting och Jens Liljestrands Paris-Dakar. Får se när jag läser. Om. På väg till jobbet i morse i den extremt slöa trafiken började jag läsa Richard Yates A good school. Jag åker alltså kollektivt. Fler borde göra det. Eller cykla. En dag som den här hade det förmodligen till och med gått fortare på sträckan Hornstull-Sundbyberg. Spotify spelar Elvis Costellos senaste platta Secret, Profane and Sugarcane för mig. Det är inte dåligt på något vis men det är inte heller riktigt min Elvis och det har ingenting med att han inte heter Presley i efternamn att göra. Vi sov lite halvkrattigt i natt med. Höstloven var fler än tidigare på Tantoberget sydsida i morse. Snart kanske rent av plommonen är redo att plockas.

Inga kommentarer: