söndag 23 augusti 2009

Söndag i Hornstull

När regnet föll i fredags kväll och under förmiddagen igår led jag med Smaklust-festivalen i Tanto men vädret tog sig och när vi gick dit för att köpa lunch idag led jag bara av trängseln. Vi orkade inte riktigt med men köpte några strömmingsburgare och slog oss ned på en gräsmatta. Det var gott men för att riktigt kunna njuta av alla smaker som fanns där skulle man nog ha fällt upp ett paraply och passat på att smaka sig runt i regnet. En lärdom till nästa gång.

Igår var vi på Lerkrogen i Älvsjö. J som fyllt 40 höll kalas och det var väldigt trevligt. Lite senare fyllde vi ett par hotellbarer i mässtorka och och oss själva. Jag tog för första gången i mitt liv buss från Älvsjö till Telefonplan där röd linje mot Hornstull synkade perfekt.



Jag och K hängde ett par timmar i och kring Högalidsparken i förmiddags. Vad jobbigt det kommer att bli när det är dags för vinteroverall och tunga stövlar igen.

Det är någon i magen på L som knackar på allt häftigare.

Jag köpte samlingen Gord's Gold med Gordon Lightfoot men blev lite besviken. Visst är till exempel Early Morning Rain en väldigt bra låt men jag hade väntat mig mycket mer.

I morgon möts Sirius och Norrköping i en match som de förstnämnda väldigt gärna får vinna.

Ska vi ta och bestämma att det här sensommarvädret vi har alldeles precis just nu får fortsätta en månad till? Minst.

6 kommentarer:

Magnus S sa...

Men Martin, du skulle inte ha köpt "Gord's Gold". "Early Morning Rain" och andra tidiga låtar (låt 1-10) är tamare utslätade återinspelningar för den här samlingen, som gavs ut 1975 i kölvattnet på hiten "Sundown". Man använde av någon anledning inte de mer avskalade men starka originalversionerna från United Artists-tiden i slutet av 60-talet. Ge inte upp, försök hitta "Early Morning Rain" istället på någon annan samling. Lightfoots egen version originalversion från 1966 är fantastisk. Gordon är en gigant!

Vill ni läsa mer om en av mina husgudar: http://spengobloggen.blogspot.com/2007/12/gordon-lightfoot-en-elegant.html

Martin sa...

Det förklarar ju onekligen ett och annat. Hädanefter ska jag alltid konsultera Spengo innan jag köper Lightfoot. Gord's Gold är för övrigt till salu om någon nu är inne på utslätade nyinspelningar. Så länge lyssnar jag på Paul Wellers cover på Early Morning Rain.

Sånger från nedre botten sa...

Aha, årets låt heter alltså "När vi tre, blir fyra"?

Martin sa...

Japp! Så är det tänkt.

Sånger från nedre botten sa...

Lycka till!

Martin sa...

Stort tack!