lördag 8 augusti 2009

Lördag i Hornstull

Andra morgonen i nya sovrummet. Mycket bra. Vi åt frukost på Cinnamon. Om hösten hängde i luften var det bara mentalt. På måndag börjar jobbet. Mycket kul händer men nog kunde de här sommar- och semesterveckorna få sträcka ut lite till. Lite till. K kom hem från farmor och Uppsala. Gillade sina nya hyllor, ommöbleringen och stökade till allt på några sekunder. Vi har hängt i Tanto, badat fötterna i Årstaviken och testat de nya bangolfbanorna. För mig var det första gången på betong, för K första gången. Hon tog första banan på tre slag och när det var för svårt lyfte hon bara upp bollen och kastade eller så droppade hon den självklart i koppen. Jag slog två spikar så det kanske är dags att börja fundera på hemma-VM 2011. Sammanlagt hann vi nog prova tio hål eller så. När vi kom hem tog vi slut så det var bra att morfar kom förbi. Nu badar de på Långholmen medan jag lyssnar på The River, bläddrar i Clash-specialen i Uncut nummer 79 (jag fastnade i den redan mitt i bok och tidningsflytten) och funderar på var jag lagt Den som dödar draken av GW.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ge dig lite tips vid tillfälle :-) så kanske VM inte bara blir en dröm ... / Cege

Martin sa...

Jag får nog följa VM från balkongen men K kanske kan vara med 2020 eller så.