lördag 3 oktober 2009

Lördagkväll i Hornstull

Vi tillbringade några timmar på Fredells idag. Det är ingen sinnekur men vi var nöjda med oss själva efteråt. I sista stund kom jag på att hala fram ett HSB-kort och fick 18% rabatt på allt från Elfa. I veckan ska skötbord konstrueras och det är bättre ordning i städskåpet och K ska få en pysselbänk och... det var värt det. Jag har återupptäkt Scapegoats med Green on Red. Särskilt andra låten Little things in life. Australien gjorde just 1-0 på Brasilien i U20-VM men när jag tänker på fotboll tänker jag på bottenträsket i Superettan och hoppas, hoppas, hoppas att Sirius ska kunna vinna på måndag. Det är planeringsdag på förskolan på måndag så helgen har faktiskt precis bara börjat. Långhelg. Det är tur att jag fortfarande håller på 00-talslistan annars hade jag missat att ha med både Tindersticks Dying Slowly och Silver Jews Horseleg Swastikas och det hade inte varit riktigt rättvisande. Filmatiseringen från 1974 av Den store Gatsby på TV sent i natt. Robert Redford och Mia Farrow. Jag har aldrig sett den. Förhoppningsvis är väl inte reklamköparna så intresserade så dags. Törs man hoppas på två korta avbrott? Förmodligen inte, det är ju Fyran. Regnet har fallit över Hornstull och nätterna är kalla men blommorna trivs fortfarande på den numer inglasade balkongen. I Tanto talar bladen allt mer om en rödgrön röra.

2 kommentarer:

Kritan sa...

Hej,

Gick bra mot Vasalund; vi stod där och frös.

Överväg att ta dig till Studan den 18e. Tänker äta en lunch innan med den bitr akademiintendenten om det går som jag vill. Samt ta konjak till kaffet. Mot kylan. Kan det vara något?

Martin sa...

Jag överväger allt vad jag kan. Det skulle vara mot kylan då.