tisdag 6 oktober 2009

Tisdag kväll i Hornstull

Det var busskaos på Långholmsgatan efter en avsliten backspegel. Jag slank in en snabbis på Mickes. Fick med mig två Göran Söllscher på Deutsche Grammophon, The Beats Special Beat Service och Au Pairs Playing with a different sex. 40 kronor tillsammans. Nöjesguiden på köpet men den var å andra sidan tämligen värdelös. Ska låta bli att ta den nästa gång och framför allt låta bli att läsa den i, klimatskam, badet när jag kan ägna minuterna åt Hylinger istället. Jag skulle för övrigt vilja bli knockad av en ny deckarförfattare, en ny popplatta och en ny, eller gammal, nöjesjournalistik. När jag ändå önskar finns en alternativ politik och ett förnyat kontrakt i Superettan på listan också. K sover, L somnar, Göran plinkar på gitarren i Bachs Suite in G minor, BWV 996. Mindre än en månad kvar och vinden viner utanför våra fönster.

Inga kommentarer: