söndag 18 oktober 2009

Söndag i Hornstull

Jag ser på snooker. Vi är ganska redo men det kan få dröja lite längre. Helgen har varit god. Inte minst älgsteken hos FMVE igår. Idag har K:s 3-årspresent inhandlats. Jag och leksaksaffärer. Det blev inget vackert paket i trängseln vid inslagningsdisken men jag tror inte att det kommer att bekymra henne så mycket. Köpte NRBQ – Grooves in Orbit för en tia på vinyl. Perfekt skick. Vart är världen på väg? Började läsa en deckare och slutade. Vad mycket skit som översätts dåligt. Nyss när jag gick hem från den närmsta matbutiken slumpade den bärbara fram Ft. Worth Blues med Steve Earle. Jag fortsätter därifrån. Sirius vann. Kval och hopp fortsätter att vandra sida vid sida. Läs Nina Björk i dagens DN Kultur. Särskilt slutet. Det var väldigt kallt i parken idag. Nästa gång ska jag se till att ha långkalsonger på mig.



Uppdatering måndag. Nu finns Nina Björks text på nätet. Mycket modernt, lite gammalmodigt. Med betoning på den senare hälfen av det sista ordet.

Inga kommentarer: