onsdag 7 oktober 2009

Rapport från en lunchrast

Jag gick till Stadsmisionen. Jag gick vidare. Jag gick till Myrorna. Jag gick tillbaka. Med ett fantastiskt fotbollsspel från Chemoplast, Brno, Czechoslovakia under armen. I den andra en kasse med ett "Karlsson på taket"-pussel från Kärnan och tre pocketböcker, däribland Alan Sillitoes Down from the hill som jag ser fram en hel del emot att läsa. Jag avslutade lunchvandringen med en libanesisk tallrik på stället på närmsta hörnet. Det var sista gången. Snart blir det drömmatch i Grand Prix i snooker i Glasgow. Världsettan O'Sullivan mot världsmästaren Higgins. På en TV alldeles bakom mig.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag hade ett sådant fotbollsspel. Fast kartongen förkom tidigt, så den hade jag glömt bort utseendet på. Trist nog är det är snyggare att se på än roligt att spela. Men man kan ju inte få allt.

Martin sa...

Med tanke på hur snyggt det är hade det varit konstigt annars men jag håller med om att det inte var någon alldeles fantastisk spelupplevelse.