söndag 22 november 2009

Söndag i Hornstull

Minns ni galleriaplanerna i Hornstull? Nu är det på gång igen. Fast just ordet galleria nämns inte en gång i den plan som skickats ut till boende i Hornstull. Där är det mötesplatser och förbättrade trafiklösningar för hela slanten. Det är även väldigt tyst om att fastighetsägaren till huset där biblioteket ligger, till följd av att det blir ett torg utanför, vill göra om två tredjedelar av bibliotekets lokaler till restaurang. Om det blir av kommer jag aldrig mer att handla en enda produkt av de affärsidkare som har den hyresvärden. Kalla det gärna konsumentmakt i det ytterst lilla. Och tala om när jag ska börja gå omkring med protestlistor. Snart är det väl ockupation på gång.

Annars skulle en restaurang som öppnar före 17.00 på fredagar behövas i Hornstull. Jag och vännen J försökte med Sjöhästen, Judith och Bertil, Moldau och Strand innan vi delade en indisk restaurang med två alkisar varav den ena smet från notan. Min gissning är att den bardisk som blir först med att öppna 16.00 på fredagar har after work-pengar att hämta.

Jag fyndade för övrigt Lost & Found-dubbeln Let the Music play, från Hip-O-Select, med Supremes på Mickes Skivor och jösses vilken cool modell av butiken som står i skyltfönstret.

P har ärvt vädringsfoten.



Jag lyckades sälja ett skötbord och ett handfat på Blocket och ge bort en dammsugare på Facebook. Återvinning, utrymme, sushipengar!

I morgon återvänder jag till arbetslivet. Och är 00-talslistan klar? Nä det är den inte...

Jag är rädd för att jag blivit beroende av Riesen.

Inflyttningfest i Svedmyra igår kväll. På gångvägen genom dungen passerade tre rådjur max tio meter framför oss. Om värden var lagd åt det hållet skulle han kunna jaga från balkongen. Jag hade trevligt. Det är bra att bara vara med vuxna ett tag ibland.

Vi hängde runt i Hornstull idag. Jag, K, F och V. Två lekparker, Dellon, kyrkan (vad är det med treåringar och kyrkor?). Det var väldigt bra timmar.



Vi åt tjälknöl och potatismos före inflyttningsfesten igår. Drack lite rött vin till. Det kändes väldigt rätt.

Tätheten i bandymatcherna kan ju få vuxna män som följer direktrapporter på nätet att bryta ihop. Särskilt när Sirius får hörna emot sig med minuten kvar och ställningen är 5-5. Den där förlusten sved.

Early Morning Cold Taxi med The Who är veckans låt.

Ni får tänka i bilder så länge.

K:s fantastiska fantasi.