torsdag 19 november 2009

Vinyl eller MP3?

Det är väl kanske min ålder. Svaret på frågan i rubriken är ju förstås båda och gärna alla andra format som finns också. Det är fortfarande innehållet som är viktigast. Jag blev alltså ganska glad idag när jag såg att Bradleys Almanac hade lagt ut en hel konsert med Loney, Dear för nedladdning men samtidigt är det det där med åldern. Med vad jag varit präglad längst på. Alltså blev jag ännu lite gladare när L sa att det var paket till mig med posten. Senaste The Wild Swans singeln dessutom. Jag har ju redan låtarna som MP3:or men det är något visst med att plocka ut en vinylsingel ur fodralet. Samtidigt är det förstås betydligt enklare att frakta med sig låtarna i digital form. Så svaret är båda. Men kanske med en lite känslomässig slagsida till vinylen.

Inga kommentarer: