måndag 3 maj 2010

Något slags uppsamling

Helgen var god. Valborgsfirandet var lugnt i Tanto. Polisen gjorde sitt. Vi hade några grann- slash förskolegäster. Första maj blev en stillsam affär. Vi får göra vårt senare. Söndagen förflöt. Jag och P hängde själva några timmar. En föraning om vad som väntar om tre månader. Föräldraledig. Ett år. Jag köpte några LP-skivor på Mickes för tio kronor styck. Peps Person och Trio Lligo bland annat. Sirius vann. Problemet med Open Doors är att man inte bryr sig om någon av karaktärerna och inte tror att de skulle gå hela vägen och genomföra en sådan grej. Fast jag är bara halvvägs. Och spännande och välskrivet är det. Men det känns som att vi skulle kunnat få så mycket mer. 31 maj släpps nya Teenage Fanclub. Jag känner pepp. Tanto var fullt av solnjutare igår men vinden var kall. Jag ger inte så mycket för SBAB:s Värdeguiden. Hos oss slår den just nu en halv miljon fel. Minst. Flytta? Nej. Byta låneinstitut? Kanske. Deklarationen är in-sms-ad. Snooker-VM tar slut snart. Det är bra för läggtiderna. Girot börjar på lördag. Det är bra för vårkänslan. Jag tror att jag har något mer. Det kanske kommer.

3 kommentarer:

Kritan sa...

Doors Open; exakt så. Men spännande. Osså kommer som sagt en betjänt från ingenstans och drar igång...

BRF Fågelsången sa...

Kan stilisterna hjälpa till att reda ut om det skall vara pepp eller päpp?

/Vilsen kis på oräkneliga solsnurr

Martin sa...

Pepp och häpp säger jag men det är ju ingen garanti för att det är rätt.

Det stora proplemet är nog att det inte förekommer någon musik i boken (passande förstås med tanke på att boken innan hette Exit Music) och jag tror faktiskt att Rankins skrivande behöver det även om jag förstår att han ville göra experimentet med att hålla den borta. Om föregående boks titel är något att gå på borde ju nästa kunna bli något spännande!