fredag 14 januari 2011

Fredag i Hornstull

P hostar i storsängen. Vintern ser så otroligt kall ut därute i Tanto. Ser lika kall ut som den var i snålblåsten i Drakenparken i går. Jag värmer mig med te. Kanske blir det lunch på Dellon. Hennes sömn får avgöra. Vi satt där en stund igår. Tog en kaffe med Griskindspatrik. Lämnade tillbaka lånta skivor. Han hade köpt Dexys sista och Kevins första solo på vinyl. På Mickes. Vi gick dit sen. Betalade 170 spänn och fick plattorna nedan. Fake visade sig vara svensk hårdrock, resten passade mig. Eller Bear Quartet har jag inte lyssnat på än. Men resten. Huxley plockade jag i readcycletunnan på bibblan. Jag är en ekorre, en hamster. På Skivmässan på Strand 29 januari ska jag försöka låta en del gå åt annat håll (om jag bara lyckas forcera kompaktheten i källarförrådet). Kom dit. Och om du vill dela ett försäljarbord har jag än så länge ett halvt att erbjuda för 225 spänn. TV-dokumentären om SD:s hundra första riksdagar. Vad är det egentligen med folk?

Inga kommentarer: