måndag 3 januari 2011

Undrens tid är inte förbi i Hornstull

En liten spolad grusplan i Draken nu i kväll. Jag stod på ett par skridskor. Inhandlade på rean på Intersport i Liljeholmen tidigare på dagen. Det var första gången på inte fullt 25 år men det var inte långt ifrån. Jag höll i barnvagnen som stöd de första två varven men sen gick det oväntat bra ändå. Inte så att jag gjorde överstegsskär eller stoppsladdar men jag höll mig upprätt. Det är att betrakta som en smärre sensation. Nu är frågan bara om jag ska gå rakt in och förstärka Småkronorna (om jag inte faller för något åldersstreck) som i skrivande stund ligger under mot Ryssland eller det Sirius som är i skriande behov av poäng på torsdag.



En helt annan sak är att jag köpte boken KW Gullers England på Stadsmissionen i Kulturhuset idag. Man behöver inte vara vare sig Andres Lokko eller Johan Hakelius för att börja dregla vid bläddrandet i den. Förordet är som en liten bonus författat av Eyvind Johnson och den innehåller även bildtexter med meningar som: Och på kullarna finns frisk luft och all den fägring som inte ryms inom samhällets hank och stör.

Inga kommentarer: