tisdag 18 januari 2011

Tisdag i Hornstull

De här dagarna som bara är bra. Vad sköna de är. Såg Söderling vinna i Australian Open i morse, lämnade en nöjd K, gick en sväng med P, slank in en stund på Mickes. Köpte de där tre cd-dubblarna med Al Greens samtliga tolv Hi-album. Inte en dag för tidigt. De kopplingar jag hade innan var helt ok men där fanns luckor och det känns lite mer ordnat nu. Dessutom blev det en Sylvain Sylvain-cd med hans två första soloplattor efter New York Dolls. Jag hade dem på vinyl sen tidigare men nu ska de in i den bärbara. Låtar som Without You och Every Boy And Every Girl behövs där. Enda smolket i bägaren var väl att Dellon var stängd för renovering när jag hade tänkt ta en förmiddagskaffe. Att den är det i morgon också gör inget för då är det källarförrådet som gäller. Jag hade nog inte trott att jag skulle bli så där 90-talsintresserad av ett handbolls-VM igen men jag kanske är på väg att bli det.

Inga kommentarer: