söndag 30 januari 2011

Söndag i Hornstull

Helgen har varit god. Skivmässan på Strand gick bra. Det kändes en smula galet ett tag när jag fraktade tre banankartonger cd och tre gamla drickabackar lp genom Tanto på en pirra. Utan hjälp från den store skåningen hade det tagit slut där. Men vi kom fram och de slet i vinylplattorna redan innan jag börjat packa upp och cd-skivorna gick trögt men ok. Själv köpte jag bara en enda cd. Jag tror jag är med igen i oktober.

I dag hängde jag och K tre timmar i Drakenparken. Det var en sådan där magisk vinterdag. Solen sken, det var minus ett och K kunde plötsligt ta sig upp själv på skridskorna de få gånger hon vurpade och hon åkte tåg på rumpan utför pulkabacken med förskolekompisarna E och M och hon välte med storpulkan men bara skrattade.



P. Hon ställde sig upp i badkaret i går. Stödd mot kanten sken hon så att världens energiproblem hade varit lösta om vi bara haft lite solceller i badrummet. Nu vägrar hon somna så jag och L får se kritikerrosade Sherlock vid annat tillfälle. Det känns helt ok.

Inga kommentarer: