tisdag 10 maj 2011

Strandad i bokfloden och annat

Är det bara jag eller har den person som en gång i tiden skrev baksidestexter på videoactionfilmer så att allt framstod som skit, även de som inte var det, fått jobb på samtliga bokförlags deckaravdelningar? Jag går in på biblioteket, jag tittar i bokhandeln och jag letar på nätet men så fort jag vänt på en deckare och läst texten som står där försvinner läslusten som ett felsänt e-mail i cyberrymden. Och det är verkligen inte det att jag förlorat lusten att läsa. Jag missade att gå av 3:ans buss både vid St:Eriksplan och Fridhemsplan i dag för att jag satt med näsan i Elvis-biografin.

Jag och P var precis nere på Konsum Zinken och häpnade över det tillfälliga blåvita sortimentet. Jag fattade aldrig varför Konsum gjorde sig av med blåvitt och nu gör det ett gästspel som nostalgisk kitsch. I just wasn't made for these times. Vi häpnade över hettan på Hornsgatan också och just i detta nu häpnar vi över att vi lyssnar på den relativt nya bibliotekslånade Eldkvarn-samlingen som marknadsförs med den barmagade matlagaren Plura på omslaget och att jag nog till slut i stort sett har förlikat mig med hans röst.

Grillpremiären klarade vi ju av medan snön ännu låg men jag misstänker att det blir korv i Drakenparken till middag i dag. Sojavarianten är billigare på lilla Ica än stora Konsum.

Mauro Socco-intervjun i senaste Situation Stockholm är ett försäljningargument så gott som något.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag som Plura-fan blev förskräckt när du beskrev honom som "barnagande matlagare". Läste sedan om och läste rätt.

Martin sa...

Det där kanske hade kunnat få upp besöksstatistiken här.