onsdag 24 augusti 2011

VM-parken och terrassaftonen

Jag ville bara skriva att jag älskar att Minigolf-VM just nu pågår på bangolfbanorna i Tanto. Vi stod en stund i värmen utanför staketet vid eternitbanorna och kollade i eftermiddags. K och hennes förskolekompis F blev ombedda att backa lite för att inte störa en av svenskorna som skulle spela på det där skitsvåra hålet nere i hörnet närmast badet men det förhöjde bara upplevelsen.

Sen vill jag snudda vid gårdagskvällen också. Jag åt gott och njöt av utsikten från den Ersta Terrass jag aldrig hittade till under det halvår jag bodde en bangolfputt bort och sen drack jag en öl på Södra Teatern medan han som jag ibland köper skivor av på skivbörsen en trappa ned på St:Eriksgatan och Daddy Boastin bjöd fin baktakt. Jag hann till och med prata musik med en kollega och från Södrans terrass se Mosebackes dito där Weeping Willows bjöd in Ebbott för en duett i Lou Reeds Perfect Day. Det var nästan som att falla genom en tidslucka. 15 år eller så.

3 kommentarer:

Cege by the way sa...

Kul att du hittade dit :-)

Martin sa...

Spanade förgäves efter dig Cege. Men du hade väl smitit iväg till Mickes för att bläddra lite skivor...

Cege by the way sa...

:-) Hemma och förkyld. Förhoppningsvis bättre imorgon annars lördag. Tackade efter MYCKET funderande till slut nej till att vara med och coacha. Just nu skulle jag vilja vara med. Dom spelar bra dom svenska herrarna.