söndag 3 december 2006

Turin (balkongerna del 1)

Det finns så många hang-ups man kan ha. Det här är en av mina ofarligare. Jag tittar ofta snett uppåt när jag och Lisa är ute och går och säger - har du sett den där balkongen? Jag gillar verkligen balkonger. På ett väldigt okomplicerat vis. Jag är inte intresserad av när de är byggda, vilken stil de är i, vem arkitekten är eller något sånt. Jag gillar bara att titta på dem, peka ut dem och ibland att fotografera dem om jag gillar dem extra mycket och har kameran med mig. Kanske är det en liten kompensation för att vi inte har någon egen balkong (alla riktigt bra lägenheter ska ha balkong, badkar och öppen spis - vi har bara det viktigaste i form av badkaret ) men jag tror inte det. Jag gillade att titta på och fotografera balkonger när jag hade en egen också.

Den stora hörnbalkongen på bilden finns i Turin i Italien.

2 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Ja, det är inte utan att man saknar lite den vi hade i kollektivet på Karlbergsvägen 7:

http://karta.hitta.se/starcus/X/sthlm/images/050812_sth07_p8120005.jpg

Martin sa...

Ja det var en schysst balkong (om än väl liten). Länken verkar dock ha klippts av...